Schoolgoochelaar



NLP voor leraren

In deze gerichte training leer je werken met de structuren die ten grondslag liggen aan ons eigen gedrag en hoe dat van invloed is op het werken in de klas. Als je je eenmaal bewust bent van de processen die jouw gedrag sturen, wordt het ook makkelijker om die structuren ook bij leerlingen te herkennen.Jouw persoonlijke bewustwordingsproces helpt je bij het vinden van antwoorden op vragen die een belangrijke rol spelen bij je werk als leraar en begeleider.• hoe communiceer je efficiënt en effectief met leerlingen en collega’s?
• hoe komt het dat aandacht en contact met leerlingen de ene leraar van nature lijkt te gaan en dat anderen daar zoveel onvermogen in kunnen ervaren?
• hoe kun je grenzen aangeven?
• hoe zorg je ervoor dat je jouw persoonlijke comfortzone beschermt?
• hoe vind je jouw persoonlijke balans in het contact met de klas en met collega’s?

Direct gebruiken in de school!
De training nlp voor leraren is een korte praktische kennismaking met beide werk- en trainingsmethodieken voor leraren en (leerling)begeleiders, die inzicht willen krijgen in hun eigen communicatie en de manier waarop dat van invloed is op de communicatie met leerlingen of collega’s. De training is een combinatie van theorie en praktische oefeningen, die aansluiten op de dagelijkse praktijk en die je meteen kunt gebruiken in je werk. De context is volledig gericht op de onderwijspraktijk.

Praktische informatie

NLP voor leraren wordt in 1 blok van 1 dagdeel gegeven. Het minimum aantal deelnemers is 10, het maximum is 18.

Toelatingsvoorwaarden
Om toegelaten te worden moeten deelnemers:
• in het bezit zijn van een onderwijsbevoegdheid
• werkervaring hebben in het onderwijsveld

Opleidingsduur en studiebelasting
Het totale aantal bijeenkomsten is 1 dagdeel. Er wordt gewerkt van 15.00 tot 18.00.

Voor wie

De cursus NLP voor leraren is bedoeld voor iedereen die in de onderwijspraktijk met leerlingen werkt.

Trainingsdagen: maandag t/m donderdag
Locatie: bij u op school
Investering: € 150,-
Trainer: John Negenkerken